Nieuws

Zo maakt u als ondernemer veilig gebruik van openbare WiFi

Posted by | ICT, Informatie | No Comments

Het voordeel van het nieuwe werken is dat we kunnen werken waar en wanneer we willen. Om werkdocumenten veilig te stellen is het verstandig om zorgvuldig om te gaan met openbare WiFi-verbindingen. Met de tips uit dit blog zorgt u ervoor dat uw tablet, smartphone en laptop goed beschermd zijn.

Lees meer

Beveiligingslek WiFi

Gebruikers van WiFi lopen sinds kort extra risico. Onlangs is het wereldwijd gestandaardiseerde protocol gekraakt. Dat maakt alle modems kwetsbaar voor kwaadwillenden. Daarom is het belangrijk dat u de beveiliging van uw modems, maar ook uw apparaten update. Extra maatregelen die u kunt nemen zijn:

  • Gebruik bij een laptop of computer bekabelde aansluiting als dat mogelijk is
  • Gebruik het 3G of 4G-netwerk in plaats van WiFi
  • Gebruik maken van websites met een SSL-, SSH- en TLS certificaat.
Meer informatie

Regel zelf uw bereikbaarheid

Wist u dat u van nog meer voordeel profiteert als u uw vaste telefonie combineert met uw mobiele telefonie? Wij bieden u de totaaloplossing voor al uw bedrijfscommunicatie met VastMobiel-in-1. Hiermee profiteert u van het gemak van flexibel bereikbaar zijn, één aanspreekpunt en één factuur.

Meer weten over VastMobiel-in-1

Wat zeggen klanten?

Door Hosted Telefonie en Mobiel te combineren, hebben we de bereikbaarheid van onze 100 vestigingen zelf in de hand. We wilden één contract voor al onze telefonie- en internetverbindingen. En voor al onze vestigingen een telefoonnummer met een lokaal netnummer, in plaats van een algemeen 088-nummer.

Lees het verhaal

 

 

  

Waarschuwing Slamming

Posted by | Informatie, Telecom | No Comments

De afgelopen maand waarschuwde de ACM dat steeds meer MKB’ers slachtoffer zijn van slamming. Wat is slamming en wat kunt u doen om te voorkomen dat u geslamd wordt?

Lees hier alles over slamming:
Wat is slamming?
Slamming is de ongewenste overname van uw telecomabonnement door een andere telecomaanbieder. Bij slamming krijgt u telefonisch een voordeliger abonnement aangeboden dat u eigenlijk niet wilt. Door een aantal bevestigingen of ontkenningen stemt u zonder het te weten met de aanbieding in, zonder dat u uw handtekening heeft gezet. De contractwijziging wordt pas zichtbaar als de nieuwe telecomaanbieder factureert of als u een contractbeëindiging van de oude aanbieder ontvangt.

Hoe kunt u slamming voorkomen?
Slamming is erg vervelend voor u en uw onderneming. Het kost u een hoop tijd en moeite om de problemen op te lossen. Gelukkig zijn er een aantal dingen die u kunt doen om slamming te voorkomen.
•    Met welke partij heeft u te maken?
Om een ongewenste overstap te voorkomen, is het belangrijk dat u weet met welke partij u te maken heeft. Heeft u een medewerker van bijv. KPN aan de lijn of is het iemand die zogenaamd namens KPN belt?
•    Heeft u geen interesse?
Spreek duidelijk uit dat u geen interesse heeft. Vermijd hierbij de woorden ja en nee.
•    Heeft u interesse?
Geef duidelijk aan dat u niet telefonisch instemt met de aanbieding en dat u een voorstel per e-mail wilt ontvangen. Bij ontvangst van de e-mail is het belangrijk dat u het voorstel goed doorleest. Het komt namelijk ook voor dat als u niet reageert op de e-mail, u vervolgens toch vastzit aan een ongewenst abonnement.

Wat kunt u als slachtoffer doen?
Bent u slachtoffer van slamming of telefonische misleiding? Stuur direct een brief of e-mail naar de aanbieder bij wie u een ongewild contract heeft. In deze brief eist u dat uw aansluiting en overeenkomst met de oude aanbieder hersteld wordt. Verzoek tevens om de bevestiging dat u geen contract heeft met de nieuwe aanbieder.

Meer informatie
Ondanks dat wij niet de mogelijkheid hebben om uw nieuwe contract ongedaan te maken, kunnen wij u wel adviseren in het geval van slamming. Voor meer informatie kunt altijd contact opnemen met ons. Wij zijn bereikbaar op het telefoonnummer 0318-547666 of per e-mail via info@lansing.nl

Aankondiging beëindiging ISDN van KPN

Posted by | Informatie, Telecom | No Comments

Maakt u gebruik maakt van ISDN? Dan is onderstaand bericht erg belangrijk voor u.

KPN heeft aangekondigd te stoppen met ISDN. Dit is hét moment voor u om over te stappen naar Hosted Telefonie van Telfort Zakelijk.

Wat houdt deze aankondiging, voor u, concreet in?
Dit betekent dat ISDN vanaf 1 september 2019 op houd te bestaan. De komende 2 jaar blijven KPN en Telfort Zakelijk deze producten nog wel ondersteunen.

Dit biedt kansen voor u en voor ons
Aangezien het een besluit betreft vanuit KPN, heeft dit tot gevolg dat alle klanten die ISDN afnemen in Nederland, ongeacht de aanbieder, over moeten naar nieuwe technologie.
Met Hosted Voip telefonie van Telfort Zakelijk heeft u een toekomst gerichte oplossing.

Korting
Dit jaar bestaat Lansing 20 jaar en dat willen wij graag met u delen.
Als u voor 31 december 2017 over stapt van ISDN naar Hosted telefonie van Telfort zakelijk krijgt u €20,- korting op elke licentie.
Zoals u van ons gewend bent, maken wij deze overstap voor u zo makkelijk mogelijk.

Marcel Eggink bij BusinessClubRadio

Posted by | ICT, Informatie, Telecom, Telefooncentrale | No Comments

Op woensdag 15 februari was Bedrijfsleider Marcel Eggink gast bij Business Club Radio & TV op Omroep Ede. Het is een programma waarin wekelijks een ondernemer uit de regio Food Valley vertelt over zijn/haar passie afgewisseld door de persoonlijk muzieksmaak van de gast.

In een aantal gesprekken komt Marcel aan het woord:

  1. Introductie Marcel Eggink
  2. Lansing 20 jaar historie in Telecom
  3. Moderne telefooncentrales
  4. Je eigen Telecomprovider
  5. ICT & Telecom
  6. Klantverwachtingen
  7. Telefonie over 5 – 10 jaar
  8. Motivatie van de muziekkeuze

Klik op het onderwerp en kijk naar het video fragment.

Als voorbeeld hier het gesprek over moderne telefooncentrales:

De muziekkeuze van Marcel was:

  1. Steve Miller Band – Fly Like An Eagle
  2. U2 – Ordinary Love
  3. Herb Alpert & The Tijuana Brass – A Banda
  4. Eurythmics – Sweet Dreams (Are Made Of This)
  5. Simple Minds – Waterfront
  6. John Legend – All Of Me
  7. Simply Red – Something Got Me Started
Als voorbeeld hier U2 met Ordinary love:


Klik HIER voor BusinessClubRadio pagina met foto’s en de hele uitzending

Lansing 20 jaar specialist in Telecom

Posted by | ICT, Informatie, Telecom, Telefooncentrale | No Comments

Het volgende bericht heeft is in de Veenendaalse krant verschenen:

 
Jan Roks bij Lansing (2256 x 1500)

Lansing ICT & Telecom: partner in verbinden


Communiceren met de toekomst. Het dagelijkse motto van het bevlogen team van Lansing ICT & Telecom. Het Veenendaalse bedrijf bestaat twintig jaar, en wil dat graag delen. Het bedrijf is uw specialist in het leveren van maatwerkoplossingen op het gebied van telecom en automatisering in de regio Midden-Nederland. Lansing staat met zijn eigen serviceafdeling ten alle tijden voor u klaar.

,,De roots van ons bedrijf liggen in het Overijsselse Twente. Hier richtte grondlegger Teunis Lansing het bedrijf op”, vertelt bedrijfsleider Marcel Eggink. Het gaat goed met Lansing! In de loop van de jaren is de onderneming flink gegroeid en op den duur naar de huidige plek in Veenendaal verhuisd.  ,,Teunis Lansing werkt nog wel in het bedrijf mee maar niet meer fulltime.” Het resultaat na 20 jaar mag er zijn: een excellente dienstverlener die op een transparante wijze de klant ontzorgt op het gebied van connectiviteit. Van eenvoudig tot complex, beginnend bij de informatievoorziening vooraf, tot en met de end-of-life-cycle begeleiding. Van verkoop, technische kennis tot een volwaardig ingerichte backoffice. ,,Een van onze medewerkers en ‘man van het eerste uur’, Jan Roks, werkt hier nog steeds en staat u bij met raad en daad”, benadrukt Eggink. Sowieso zijn de medewerkers allemaal gespecialiseerd in communicatie oplossingen voor de zakelijke markt. ,,Al onze service engineers zijn volledig Siemens/Unify Professional gecertificeerd.”

Expertise

Lansing levert diensten aan een breed scala aan bedrijven en instellingen. Van zorginstellingen, industrie (bedrijven tot 500 medewerkers), overheidsorganen tot het MKB. ,,Zo werken wij met plezier voor Jan Zandbergen en Olenz Notarissen, maar verlenen ook diensten aan bv. stichting Focwa Schadeherstel in Woerden. De kern is dat we dag in dag uit klaar staan met onze expertise zodat u de handen vrij heeft om te ondernemen en diensten te leveren.”

Trends

Al met al is Lansing ICT & Telecom een moderne speler dat van alle markten thuis is op het gebied van verbinden en communiceren. ICT & Telecom oplossingen in de breedste zin des woords: van telefoontoestellen, headsets, telefooncentrales en telefonie oplossing en ‘in the cloud’ tot werkplekken voor een vaste prijs per maand. Door de snelle ontwikkelingen in de ICT en telecom markt, krijgen vooral trends alle aandacht. Eggink noemt een voorbeeld: ,,Als een bestaande installatie moet worden aangepast of compleet vervangen, moet je deze installatie eerst begrijpen om de vertaalslag naar de veranderde wensen van de klant te kunnen maken.” Daarom zijn langdurige relaties met klanten een van de successtory’s van Lansing. ,,Doordat we elkaar kennen, herkennen we direct hun behoeften en wensen. Dat is onze kracht en meerwaarde.”

Lansing ICT & Telecom.
Kruisboog 45,
3905 TE Veenendaal.
Telefoon: 0318-547666.

Persoonlijke relaties verbinden het verleden met de toekomst

Posted by | ICT, Informatie, Telecom, Telefooncentrale | No Comments

‘De telefooncentrale moet aangepast worden’ of ‘’de telefoon doet het niet’. Van deze mededelingen breekt bij menig medewerker spontaan het zweet uit. Op zulke momenten kun je niet zonder een kundige en betrouwbare telecompartner. “Dankzij onze jarenlange ervaring, weten wij alles van complete, oude installaties tot de nieuwste telecom omgevingen” aldus Marcel Eggink, bedrijfsleider van Lansing ICT & Telecom. “Wij kunnen oude met nieuwe technieken combineren en in een aantal gevallen zelfs met behoud van bestaande componenten.”

Langdurig klantcontact

Gedurende de hele life-cycle van een telefooninstallatie staat Lansing ICT & Telecom zijn klanten terzijde. Door de snelle ontwikkelingen in de ICT en telecommarkt, krijgen vooral de trends alle aandacht en wordt de rol van het verleden onderschat. “Als een bestaande installatie moet worden aangepast of compleet vervangen, moet je eerst deze installatie begrijpen om de vertaalslag naar de veranderde wensen van de klant te kunnen maken” legt Eggink uit. “Wij streven naar langdurige relaties met onze klanten. Daardoor begrijpen wij hun behoeften en kunnen we daar een passende oplossing voor bieden. Iedere relatie is maatwerk. Als wij op basis van vernieuwingen, mogelijkheden voor kostenreductie zien, nemen wij zelf contact op met de klant voor overleg en eventuele implementatie.”

Verantwoord kiezen

Behalve telefooncentrales op locatie, kun je ook kiezen voor een telefooncentrale ‘in the cloud’. Dit is een softwaretoepassing die op afstand toegankelijk is. “Beide toepassingen hebben voor- en nadelen. Wij adviseren de klant op basis van het gebruik en de wensen, maar we nemen in dit advies ook de kwaliteit en kosten op lange termijn mee.”

Eggink waarschuwt voor het snel switchen van de ene naar een andere provider. “Overstappen lijkt soms verleidelijk vanwege lagere kosten, maar een provider voldoet niet altijd aan de eisen die een telefooncentrale stelt.” Dit soort onjuiste combinaties kunnen met betrouwbaar advies eenvoudig worden voorkomen. Bij Lansing ICT & Telecom weten ze precies welke combinaties wel en niet werken. Daarnaast hebben zij ook een eigen platform ontwikkeld, waarmee Lansing ICT & Telecom de rol van de provider overneemt. “Zo monitoren wij het hele communicatietraject, van telefoon naar telefoon, waardoor wij veel flexibeler zijn en sneller kunnen werken. Dit scheelt tijd en dus geld.” Op deze manier kan Lansing ICT & Telecom de klant ontzorgen en snel schakelen bij storingen of wijzigingen in het systeem.

Bekroonde kwaliteit

Lansing ICT & Telecom is dankzij zijn excellente expertise benoemd tot Approved Professional Partner van Unify, een wereldmerk op het gebied van telecom. Iedere twee jaar worden alle engineers en sales medewerkers opnieuw gecertificeerd, dit waarborgt de kwaliteit en betrouwbaarheid van de organisatie. Daarnaast wordt er veel tijd en energie besteedt aan het opleiden en begeleiden van medewerkers. Lansing ICT & Telecom is een erkend leerbedrijf waardoor ook stagiaires volop de mogelijkheid krijgen om zichzelf te ontwikkelen binnen de telecombranche. Ook zij krijgen de opleiding en begeleiding welke hiervoor nodig is.

Betrouwbare voorzieningen

Het succes van een onderneming valt of staat met communicatie. Je moet kunnen vertrouwen op je communicatiemiddelen. “Ook voor Makso zijn we al jarenlang een betrouwbare en kundige partner. Wij zijn er trots op, dat we met onze telecomoplossingen bij kunnen dragen aan hun groei.”

Lansing ICT & Telecom

Kruisboog 45
3905 TE Veenendaal
0318 – 547 666

info@lansing.nl
www.lansing.nl

N510 IP PRO-basisstation van Gigaset pro gecertificeerd door Unify

Posted by | Informatie, Telecom, Telefooncentrale | No Comments

N510 IP PRO-basisstation van Gigaset pro gecertificeerd door Unify

Het N510 IP PRO DECT IP-basisstation van Gigaset pro is gecertificeerd door Unify, het Atos-label voor communicatie- en samenwerkingssoftware en -service. Hierdoor mag Gigaset pro – Europees marktleider in zakelijke-communicatie oplossingen – dit toestel voorzien van het Unify Ready-embleem en kunnen Unify-resellers, waaronder Lansing ICT&Telecom het product toevoegen aan hun assortiment. De N510 IP PRO voor mobiele communicatie in het MKB is gecertificeerd op de SIP-Interface van OpenScape Voice v8: een native SIP-gebeerd realtime Voice over IP-systeem (VoIP). Eerder kreeg ook de Maxwell 10 van Gigaset pro een Unify-certificering.

Dankzij de certificering draait de N510 IP PRO op de zeer betrouwbare, uitgebreide en fouttolerante hardware van OpenScape Voice. Dit systeem is schaalbaar tot 100.000 gebruikers per systeem. Het systeem is lokaal te implementeren als private, gehoste of publieke cloudoplossing.

De volgende functies van het systeem zijn geslaagd voor de interoperabiliteitstest met OpenScape Voice.

  • Registratie
  • Basisoproep (Basic Call; BC)
  • Uitgebreide basisoproep (Basic Call Extended; BCE)
  • Speciale basisoproep (Special Basic Call)
  • Wachtstand, Consultatie, Doorschakelen (Hold, Consultation, Toggle; Call Swap), Wachtstand (Call Waiting)
  • Doorschakelen (Call Forward / Deflect)
  • Overzetten (Call Transfer)
  • Afronden (Call Completion)
  • Conference Call / DTMF
  • Extra spraakfuncties (Multi Line Hunting Group (MLHG), Message Waiting Indicator (MWI) van Xpressions (User’s VoiceMail Box)

In 2015 ging Gigaset pro een nieuwe partnerovereenkomst aan met Unify. Als Advanced Technology Partner van Unify heeft Gigaset pro toegang tot een groot netwerk van resellers, waar onder Lansing ICT&Telecom en een groot aantal bestaande Unify OpenScape-klanten. Beide bedrijven hebben toegang tot uitgebreide ondersteuning en organiseren evenementen om een sterke community op te bouwen. De certificering van de N510 IP PRO is een nieuwe toevoeging aan dit partnerschap.

Gunnar Boll, Head of Devices bij Unify: “Na certificering van de Maxwell 10 doet het ons deugd nu ook de N510 IP PRO te certificeren. Het telefoonsysteem ondersteunt draadloze communicatie tot zes gebruikers en vier parallelle gesprekken, wat het een perfecte zakenpartner maakt voor kleine bedrijven die op zoek zijn naar een professionele telefonieoplossing. We zijn er trots op dit product aan ons uitgebreide Unify-portfolio toe te voegen.”

Ron Cottaar, Marketing Director EMEA bij Gigaset pro: “OpenScape Voice is een eersteklas spraakoplossing met 99,99 procent betrouwbaarheid – met als resultaat jaarlijks minder dan 5,5 minuten aan downtime. Door de certificering van onze N510 IP PRO voor dit platform worden onze klanten met dit communicatiesysteem nog productiever.”

Voordeliger bellen en internetten in de EU

Posted by | Informatie, Telecom, Telefooncentrale | No Comments

Vanaf 1 januari 2017 samen met Telfort Zakelijk voordeliger bellen en internetten in en naar de EU

Relaties van Lansing ICT & Telecom welk in het bezit zijn van een Telfort Zakelijk OpMaat (2016) abonnement bellen en internetten vanaf 1 januari nóg voordeliger in de EU. Ook bellen vanuit Nederland naar de EU wordt voordeliger. Om alvast vooruit te lopen op het wettelijk besluit, dat alle providers vanaf 15 juni 2017 minuten en MB’s die worden verbruikt in de EU als nationale eenheden moeten factureren, geeft Telfort Zakelijk extra korting op deze tarieven.

Zo geeft Telfort 50% korting op de roaming Bel- en Internet maandbundels (€ 3,- per blok van 100 eenheden wordt € 1,50) en ruim 47% op het tarief van bellen vanuit Nederland naar de EU (€ 0,19 per minuut wordt € 0,10 per minuut).

We willen met deze actie duidelijk maken dat relaties van Lansing ICT & Telecom goed zitten bij Telfort Zakelijk én altijd voordeliger uit zijn. Uiteraard past Telfort Zakelijk hun abonnementen in het komende jaar nog verder aan.

De actie gaat in op 1 januari 2017 en geldt voor alle nieuwe en bestaande klanten die Zakelijk OpMaat (2016) afnemen.

foto-borden-schiphol

Siemens – Unify Promoties 2016-10

Posted by | Informatie, Telecom, Telefooncentrale | No Comments

Siemens – Unify Promoties via Lansing ICT & Telecom

Zoekt u naar aanbiedingen voor Siemens en Unify producten? Neem dan contact op met Lansing ICT & Telecom zodat wij u verder kunnen helpen. Zoals gewoonlijk zijn wij specialisten in het bezorgen van besparingen.

Unify heeft momenteel de volgende promoties:

  • Krijg 50% korting op OpenScape Business Software Support
    Voor OpenScape Business Systemen die voor juni zijn 2015 geïnstalleerd, is een speciale Software Support Licentie beschikbaar met 50% korting. Deze actie loopt tot 31 december 2016;
  • We bieden tot 31 december 2016 aantrekkelijk geprijsde software bundels;
  • Om de vernieuwde migratie mogelijkheid vanaf HiPath 3000 extra kracht bij te zetten is de Upgrade licentie vanaf HiPath 3000 V9 tijdelijk in prijs verlaagd. Deze licentie kan tegenwoordig gebruikt worden om een HiPath 3000 V7, V8 of V9 in één keer te upgraden naar OpenScape Business. Deze actie is loopt tot 30 juni 2017;
  • 2 jaar is 3 jaar Software Support. Deze actie loopt tot 30 juni 2017
CONTACT

Wet van Dam per 1 oktober

Posted by | ICT, Informatie, Telecom, Telefooncentrale | No Comments

Let op: Belangrijke verandering

bij een van de grote providers.

Per 1 oktober gaat de wet van Dam in werking.

Een automatische verlenging van uw zakelijke telefonie abonnement is, net zoals dat nu al voor consumenten geldt, dan niet meer mogelijk. Een aantal providers heeft daarnaast deze wetswijziging aangegrepen om de prijzen te gaan verhogen.

Belt u nu via ISDN, dan zult u waarschijnlijk binnenkort een brief van uw provider ontvangen betreffende de aankondiging van een tariefsverhoging per 1 oktober. Zo wordt bellen naar vaste nummers wel tot 150% duurder! Daarnaast vervallen per 1 oktober ook nog eens alle kortingen.

Door deze prijsverhoging kunt u nu direct overstappen naar goedkopere cloud telefonie van Lansing en MF Telecom. Onze cloud telefonie is goedkoper en toekomstgericht. U heeft geen telefooncentrale meer nodig en de gesprekskwaliteit gaat omhoog.

BONUS ACTIE: Stap NU over op Cloud telefonie van Lansing/MF Telecom en profiteer nu van de eerste twee maanden gratis bellen binnen Nederland *1

Bellen naar vaste nummers bij MF Telecom kost 1,5 cent per minuut terwijl dit bij de traditionele provider tussen de 5 en 7 cent ligt.

 

*1 bij een contractperiode van 36 maanden, uitgezonderd betaalnummers