Waarschuwing Slamming

Posted by | mei 30, 2017 | Informatie, Telecom | No Comments

De afgelopen maand waarschuwde de ACM dat steeds meer MKB’ers slachtoffer zijn van slamming. Wat is slamming en wat kunt u doen om te voorkomen dat u geslamd wordt?

Lees hier alles over slamming:
Wat is slamming?
Slamming is de ongewenste overname van uw telecomabonnement door een andere telecomaanbieder. Bij slamming krijgt u telefonisch een voordeliger abonnement aangeboden dat u eigenlijk niet wilt. Door een aantal bevestigingen of ontkenningen stemt u zonder het te weten met de aanbieding in, zonder dat u uw handtekening heeft gezet. De contractwijziging wordt pas zichtbaar als de nieuwe telecomaanbieder factureert of als u een contractbeëindiging van de oude aanbieder ontvangt.

Hoe kunt u slamming voorkomen?
Slamming is erg vervelend voor u en uw onderneming. Het kost u een hoop tijd en moeite om de problemen op te lossen. Gelukkig zijn er een aantal dingen die u kunt doen om slamming te voorkomen.
•    Met welke partij heeft u te maken?
Om een ongewenste overstap te voorkomen, is het belangrijk dat u weet met welke partij u te maken heeft. Heeft u een medewerker van bijv. KPN aan de lijn of is het iemand die zogenaamd namens KPN belt?
•    Heeft u geen interesse?
Spreek duidelijk uit dat u geen interesse heeft. Vermijd hierbij de woorden ja en nee.
•    Heeft u interesse?
Geef duidelijk aan dat u niet telefonisch instemt met de aanbieding en dat u een voorstel per e-mail wilt ontvangen. Bij ontvangst van de e-mail is het belangrijk dat u het voorstel goed doorleest. Het komt namelijk ook voor dat als u niet reageert op de e-mail, u vervolgens toch vastzit aan een ongewenst abonnement.

Wat kunt u als slachtoffer doen?
Bent u slachtoffer van slamming of telefonische misleiding? Stuur direct een brief of e-mail naar de aanbieder bij wie u een ongewild contract heeft. In deze brief eist u dat uw aansluiting en overeenkomst met de oude aanbieder hersteld wordt. Verzoek tevens om de bevestiging dat u geen contract heeft met de nieuwe aanbieder.

Meer informatie
Ondanks dat wij niet de mogelijkheid hebben om uw nieuwe contract ongedaan te maken, kunnen wij u wel adviseren in het geval van slamming. Voor meer informatie kunt altijd contact opnemen met ons. Wij zijn bereikbaar op het telefoonnummer 0318-547666 of per e-mail via info@lansing.nl

Geef uw reactie

Uw email adres wordt niet getoond